onsdag 27 mars 2013

Det är inte okej

Ett klagoinlägg! Till dej det berör.

Vi är ju några få inom bloggvärlden som har haft ett gemensamt intresse. Kläder, där främst Odd Mollys kläder varit det gemensamma. Vi köper, swappar och bloppar via bloggarna.

Det har alltid varit god stämning, fina välskötta kläder som byter ägare.

Har vi haft synpunkter så har vi löst det via trevlig konversation.

Nu har det hänt något. Även här i den lilla begränsade bloggosfären finns det dom som bär sig illa åt.

Jag köpte via en av de större bloggarna, en accessoar, något stort, som ett mindre kvarnhjul. I enligt säljaren fint skick, knappt använt och det tror jag på, den är knappt använd.

För att den är trasig!! Någon har försökt att smälta ihop och tejpa över för att få "kvarnhjulet" att framstå som helt och ha den runda form som de har.

Jag har tagit bilder, skickat dom för bedömning, skrivit mail och vill gärna diskutera vidare vad som hänt, för att få ett avslut på denna för mej mycket tråkiga affär. Jag känner mej grundlurad.

Vi har gjort affärer förr och jag har varit nöjd. Men nu, hör jag ingenting, inte någonting. Det är tyst, knäpptyst.

Jag ser att blogginläggen fortsätter, tiden går men ingenting inte en ansats till att vi skulle behöva få den här trista affären med kvarnhjulet uppklarad.

Tråkigt, du det är inte okej att göra så här. Du kan heller inte tiga ihjäl eller låtsas som om det aldrig har hänt.

Allt går igen, en dag är det du som får uppleva det. Inte av mej, så långt sjunker jag inte, men av någon som inte bryr sej, precis som du.

/K


Till alla Er andra vill jag önska Glad Påsk







Och till dej som orkat läsa ända hit ner önskar jag inte bara en Glad Påsk utan hoppas även att du får njuta av lite välförtjänt ledighet och att du hittar tillbaks hit igen fast jag gnäller och klagar.

Själv åker jag till Blåkulla imorgon.




8 kommentarer:

  1. Men nej, inte kul alls. Kan inte fatta att säljaren inte bryr sig... Så tråkigt. Och att vi som gör affärer med varandra måste på något vis skydda dom som lurar oss, att man kan inte helt enkelt lägga ut namn eller länka till bloggaren, som är inte pålitliga. För det får inte göras...

    Jag har läst en massa i båda fb-grupparna hur folk beter sig, och känner mig lite trött på hela beteendet i mollylandet just nu.

    Glad påsk till dig sötaste Mimmi!

    SvaraRadera
  2. Øv hvor trist...
    Rigtig god påske retur til dig :-)
    Super fint sæt i dag... Jeg har også den pink bluse.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh nej det känns inte bra - inte bra alls faktiskt och jag får lite ont i magen! Just det här att vi känner/känner till varandra har jag alltid sett som en stor trygghet. Om någon skulle köpa ett plagg av mig och inte vara nöjd med skicket efter minn beskrivning tar jag naturligtvis tillbaka det. Usch lite ledsen blir jag allt :( Just för att det är "vi"
    Stor kram å Glad Påsk på dig själv

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk till dig och du har snart ett paket på väg med något fint!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hm...inte bra alls.....är något fel vill man ju rätta till det.
    Jag har lyckats skicka fel klänning till en person...men det håller på att rättas till.
    Trevlig påsk önskar Titti

    SvaraRadera
  6. Nej det var inte bra, känner precis som Rosen, det är ju "vi" och vi ska kunna lite på varandra. Jag hoppas att det löser sig, kan ju vara så att bloggaren har flera mailadresser och inte öppnar "bloggmailen" så ofta och därför inte svarat dig.
    Ha det gott på Blåkulla!!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Men vad trist. Så där ska det inte vara bland oss tycker jag. Själv tycker jag att det inte är värt att hålla på att köpa och sälja, jag säljer mest. Jag är så himla trött på allt bråk och tråk i grupper på Facebook, samt att all prutning går mig på nerverna. Hoppas du får respons på dina mail, och att det löser sig till slut..
    Kram

    SvaraRadera
  8. Förstår att du är sur, skulle jag med vara. Precis som Hilde har jag med tröttnat lite på allt jäkla småtjafs och prutande hit och dit. Och det har känts tryggt att bloppishandla. Men det verkar börjar urarta med.....Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar.